ZADZWOŃ

Minimalizm kluczem do sukcesu strony www hotelu/pensjonatu?

Czym jest minimalizm? Z pewnością doskonale to wiesz. Nam kojarzy się ze zwięzłością, prostotą, konkretnością, ładem, dopracowaniem. Minimalizm jest w tej chwili trendem. Sprawia, że strony są bardziej eleganckie, upraszcza ich nawigację i pomaga w osiągnięciu pożądanych efektów (np. zwiększa zainteresowanie, wydłuża czas pozostawania na stronie).

W poniższym artykule mamy Ci więc do przekazania krótką wiadomość – nie przesadzaj! Zadbaj aby Twoja strona www była jednolita, ustandaryzowana, czytelna oraz wygodna i przyjemna w odbiorze. Poniżej kilka trików, które pozwolą Ci na osiągnięcie właśnie takiego rezultatu.

Jeśli sam zajmujesz się swoją stroną internetową – to świetnie, bo masz już zestaw gotowych wskazówek w kieszeni, jeśli jednak współpracujesz z informatykiem, opowiedz mu o zmianach jakie chciałbyś wprowadzić.

Cytat Prostota jest esencją szczęścia - Cedric Bledsoe

 

1. Zadbaj, aby na Twojej stronie znalazły się wyłącznie te informacje, które są absolutnie konieczne. Nie zasypuj odwiedzającego Cię internauty zbędnymi danymi, niepotrzebnymi zdjęciami, czy treścią, która nie wnosi nic nowego, ani nie uzupełnia niczyjej wiedzy. Liczy się konkret. Ludzie w dzisiejszych czasach mogą nie mieć czasu na przekopywanie się przez masy tekstu zawarte na Twojej witrynie. Jeśli np. chcesz opisać historię swojej miejscowości, zawsze możesz odesłać internautę do oficjalnej strony miasta/gminy.

2. To co ważne – na górze. Jak wskazują statystyki, ponad połowa użytkowników internetu zwraca uwagę wyłącznie na górną część Twojej strony www. Większość ludzi, nie przewija nawet w dół. Umieść więc te bardziej chwytliwe i zwięzłe komunikaty oraz menu i ważne zakładki, w pierwszych 300 górnych pikselach.

3. Nie używaj zbyt wielu kolorów. Zbyt wiele barw wprowadza zamęt i wrażenie chaosu. Co za dużo to niezdrowo. Używaj więc tylko określonej palety i nie łącz jej z nadmierną ilością kolejnych odcieni. Jest to często dość trudny temat, ponieważ nie każdy posiada doświadczenie i wyczucie odnośnie ich łączenia. W takiej sytuacji, zawsze można ograniczyć się wyłącznie do 2-3 kolorów, lub skorzystać z darmowych programów online do łączenia barw lub tworzenia całych palet (np. TU i TU).

4. Ustandaryzuj czcionki. Nie ma nic bardziej irytującego dla internauty, niż użycie wielu, różnego rodzaju i rozmiaru czcionek, w ciągłym tekście. Ogranicz się do jednej, maksymalnie dwóch czcionek. Każdy chciałby aby jego strona była wygodna i szybka w czytaniu. Ważne jest więc, aby użyć czcionek bezszeryfowych Sans-serif, które należą do takich, które zdecydowanie łatwiej i szybciej się czyta, nie mają one bowiem ogonków i ozdobników. Najpopularniejsze z nich to: Arial, Helvetica, Tahoma, Trebuchet MS czy Verdana.

5. Wytłuść i wyjustuj. Nie zapomnij pogrubić informacji, które są najważniejsze (pamiętaj o umiarze!) oraz wyjustować tekstu (czyli wyrównać go do obu marginesów).

 

Z naszej strony to już wszystko. Jeśli zastosujesz się do powyższych porad z pewnością, Ty i Twoi goście zauważycie wyraźną różnicę (na plus rzecz jasna!).

Obejrzyj jeszcze koniecznie nasze ostatnie realizacje stron internetowych. A jesli któryś z projektów przykuł Twoją uwagę i chciałbyś mieć podobny, skontaktuj się z nami! 

 

Kontakt

Jeśli masz jakieś pytania, wątpliwości, propozycje współpracy, lub po prostu czegoś od nas potrzebujesz, śmiało skontaktuj się z nami. Jesteśmy otwarci na nawiązywanie różnego rodzaju współpracy i na nowe pomysły.

Napisz do Nas

Nasza siedziba

ul. Sobieskiego 53, 58-500 Jelenia Góra

Kontakt

Dane firmy

NETFACTORY Michał Piaścik
ul. Karkonoska 20a, 58-540 Karpacz
NIP: 857-167-56-46 REGON: 020127104
INTELIGO: 50 1020 5558 1111 1560 4990 0092