Święta Bożego Narodzenia to dla hoteli, pensjonatów i innych obiektów czas szczególnie intensywny. Spędzenie gwiazdki poza domem nie jest już nietaktem, tylko niezłym sposobem na skoncentrowanie się w pełni na rodzinie. Dla gospodarzy ośrodków turystycznych, to nie tylko wytężona praca dla całej załogi, ale też niepowtarzalna szansa na zbudowanie cenionej i polecanej marki. Jednym z podejmowanych w trzeciej dekadzie grudnia działań jest obdarowywanie gości świątecznymi upominkami.
Taki niespodziewany prezent z zasady wywołuje pozytywną reakcję. Nie trzeba przy tym specjalnie przekonywać, że dodatkowy plusik w oczach klienta, może w dłuższej perspektywie skutkować powrotem gości i poleceniem konkretnego obiektu znajomym. Jednocześnie odpowiednio spersonalizowany podarunek pełni funkcję skutecznego gadżetu reklamowego. Trzeba przy tym zachować umiar i zadbać o to, by upominek trzymał przyzwoity poziom jakości i wykonania. Przygotowanie “byle czego” na ostatnią chwilę – do tego jeszcze “lokujące produkt” w mało wyrafinowany, krzykliwy sposób – najpewniej przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego.
Jak sprawić, by upominek nie trafił do śmieci zaraz po świętach? Musi to być coś, co klient będzie chciał wykorzystać, zabrać ze sobą domu. Jako że nie sposób trafić we wszystkie gusta, bezpieczniejsze są upominki uniwersalne. Takie, które mają szansę spodobać się i dzieciom, i dorosłym, i seniorom. Zebraliśmy szereg godnych rozważenia pomysłów na bożonarodzeniowy prezent dla hotelowych gości.
Smycz do kluczy z własnym nadrukiem
Przydatny gadżet, dużo osób lubi, korzysta, kolekcjonuje. Dzieci często wykorzystują w zabawie. Jeśli ktoś przypnie do kluczy, to kilka razy dziennie ma tą smycz w zasięgu wzroku, a co za tym idzie- logo hotelu. Musimy jednak pamiętać, żeby smycz była ładna, tzn dopasowane kolory, logo, odpowiednia grubość, dobry materiał, żeby z chęcią można ją było przypiąć do kluczy. Kolejny plus- stosunkowo niski koszt zakupu. Do kupienia tutaj – Smycze z nadrukiem
Szacunkowy koszt: 1,20 – 2,00 zł za sztukę
Bombka na choinkę z logo firmy
Ładny bibelot, który nie zdominuje dekoracji świątecznego drzewka. Za to jest w stanie skutecznie przyciągnąć uwagę ( takiego cacuszka nie kupi się w pierwszym lepszym sklepie ) np. gości w trakcie rodzinnego spotkania. A stąd już niedaleko do rozmowy o wrażeniach z ostatniego świątecznego wyjazdu. Generalnie tego typu upominki można podzielić na dwie kategorie – szklane bombki z nadrukiem, bądź ręcznie malowane, oraz ozdoby drewniane. Warto zadbać o maksymalną unikalność podarunku, umieścić na nim nie tylko firmowe logo, ale też piękny wzór w klimacie świąt. W przypadku bombek świetnie sprawdza się krajobraz powstały z wykorzystaniem rzeczywistej fotografii.
Szacunkowy koszt: 10 – 50 zł za sztukę.
Puzzle
Zapewniają doskonałą zabawę dla całej rodziny na wspólnie spędzane wieczory. Układanka może mieć rozmaite kształty – nie tylko prostokątne – a także stopień trudności. Ta zależy nie tylko od ilości elementów (od trzydziestu kilku do paru tysięcy), ale również obrazka do ułożenia. W końcu zdecydowanie lepsze od puzzli ze sklepu, będą te przygotowane na indywidualne zamówienie. W przypadku obiektów hotelowych dość oczywistym wyborem jest przygotowanie układanki na podstawie zdjęcia z malowniczym krajobrazem z okolicy, zdjęcia samego obiektu w ciekawej scenerii, może być również w formie bajkowej ( hotel z bajkowymi postaciami ). Tego typu prezent można wykonać na dwa sposoby- łatwiejszy ( mniejsza ilość puzzli- większe puzzle ), bajkowy- dla dzieci, oraz trudniejszy do ułożenia- dla dorosłych. Rodzina zabiera ze sobą do domu bardzo fajny prezent, po który będą często sięgać, który będzie przywoływał miłe wspomnienia.
Szacunkowy koszt: 20 – 50 zł za sztukę.
Kubki, filiżanki, szklanki i kufle
Z jednej strony banał i sztampa, ale z drugiej jakże przydatny przedmiot. Przy wystarczająco dobrym wyglądzie ( coś, co będzie się kojarzyć z danym hotelem, okolicą plus logo ) i solidnej trwałości goście będą z niego korzystać, jeszcze przez długie lata, zniszczenie grafiki przy pierwszym myciu nie będzie dobrze świadczyć o hotelu. Do tego jest to rzecz bardzo osobista, do której ludzie zwykli się stosunkowo mocno przywiązywać. Wybór jest przeogromny: szkło, ceramika, naczynia małe i duże… Przy okazji świąt Bożego Narodzenia warto dłużej zastanowić się nad kubkami termicznymi – kojarzą się z zimą ze względu na właściwości zachowania ciepła, co w grudniu docenia się bardziej niż zwykle. Do kupienia tutaj – Kubki z nadrukiem
Szacunkowy koszt: 8-20zł za sztukę
Pendrive’y
Przenośna pamięć USB to bodaj najbardziej użyteczny gadżet elektroniczny – swobodne przenoszenie plików między komputerami (i innymi urządzeniami), całkowicie niezależnie od dostępu do internetu, przydaje się przy wielu różnych okazjach. Trzymanie kopii zapasowych istotnych rzeczy, zabranie albumu ze zdjęciami do pokazania rodzinie i znajomym… Gigabajtów pod ręką nigdy za wiele. Pendrive może mieć zarówno logo obiektu, jak też stosownie świąteczny kształt, np. choinki czy Mikołaja. Interesującym pomysłem będzie zapisanie w pamięci jakiegoś miłego dodatku, jak choćby ładnej bożonarodzeniowej pocztówki i paru pomysłowych życzeń, które klient mógłby wysłać bliskim e-mailem, a nawet wydrukować, wypisać i zanieść na tradycyjną pocztę. Do kupienia tutaj – Pendrive z nadrukiem
Szacunkowy koszt: 20-50zł za sztukę
Stosunkowo nowy gadżet na polskim rynku, ale jeden z najbardziej pożądanych. Coś, czego każdy będzie strzegł jak oka w głowie. Power bank- bank energii, zewnętrzna bateria, przenośna ładowarka – można dowolnie nazywać. Do czego służy? Jak działa? Taką przenośną baterię można naładować w domu i zabrać ze sobą, by w potrzebie podłączyć do ładowania swój telefon- gdziekolwiek będziemy. Prawda, że genialne? No a teraz wyobraźmy sobie sytuacje – chyba każdemu z nas, oczywiście w najnieodpowiedzialniejszej chwili, rozładował się telefon. I dramat. Chyba, że mamy ze sobą power bank- i problem z głowy. Wymiary takiej przenośnej ładowarki są stosunkowo małe, więc można ją ze sobą zabrać wszędzie. Do kupienia tutaj – Power banki reklamowe
Szacunkowy koszt: 20-50zł za sztukę
Książeczka z przepisami szefa kuchni
Rzecz bardzo czasochłonna i wymagająca mnóstwa pracy oraz środków, ale jak pokazują doświadczenia całkiem pokaźnej liczby pensjonatów i hoteli – może być równie mocno poszukiwana. Jeśli systematycznie i często zdarza się, że po smacznym posiłku goście zwracają się z prośbą o ujawnienie im kulinarnych sekretów, to dlaczego by nie przekazać im choć cząstki wiedzy specjalistów od rozkoszy podniebienia? Pod warunkiem, że pracownicy zgodzą się na udział w takim projekcie. Zasadnicze pytanie brzmi, które z dań i deserów należałoby udostępnić w drukowanym zbiorze? Dwóch rzeczy prawdopodobnie lepiej byłoby uniknąć: zamieszczenia całego menu obiektu oraz stworzenia książki w rodzaju “12 potraw wigilijnych”. Odkrywanie wszystkich kart za jednym razem to bardzo ryzykowne zagranie, a po bożonarodzeniowe receptury raczej niewielu będzie sięgać częściej niż dwa, trzy razy w roku.
Szacunkowy koszt druku: 12-50zł za egzemplarz
Sympatyczna maskotka
Pluszowa przytulanka zapewne najmocniej ucieszy dzieci, ale i dorośli reagują radośnie na maskotki. Nie tylko przez sentymentalność. Niektórym służą jako doskonałe uspokajacze oraz zabawki antystresowe. I jak pokazują pewne badania naukowe – to naprawdę działa. Świąteczny klimat można podkreślić ofiarowując renifera, łosia, sówkę, elfa, misia (polarnego), bałwanka, a nawet karpia. W kwestii firmowej indywidualizacji maskotek – najczęściej oferowaną opcją jest wyhaftowanie logo centralnie: na wdzianku, czapeczce czy szaliczku. Można też natrafić na propozycje wstawienia własnej treści lub grafiki np. na doczepianym serduszku albo na jednej z “części ciała”, np. rogu, łapce, płetwie.
Szacunkowy koszt: 15-50zł za sztukę
Koszulka
Dobry t-shirt nie jest zły – zwłaszcza, jeżeli skutecznie przywołuje miłe wspomnienia z udanego wyjazdu i przyjemnego pobytu. Żeby gość zechciał koszulkę zakładać po wyjeździe, a nie tylko w wyrazie grzeczności po hotelu, musi ona spełnić szereg warunków. Przede wszystkim: właściwy rozmiar, porządny materiał i dobry wygląd. Niebywale ważką kwestią jest umieszczenie logo na koszulce – lepiej zrobić w sposób niezbyt rzucający się w oczy, np. na jednym z rękawów lub niezbyt duży symbol “schować” na dole, z boku. Logo hotelu, nawet najbardziej prestiżowego, średnio nadaje się do dumnego paradowania na piersi. Co innego malowniczy krajobraz albo miejsce charakterystyczne dla regionu, które będą stylowym i eleganckim pochwaleniem się “Tam byłem!”. Do kupienia tutaj – Koszulki z nadrukiem
Kalendarz
Pożyteczny, używany przez niemal każdego przedmiot i mini-album z pięknymi fotografiami w jednym. Całoroczny terminarz, z odpowiednio uwypuklonymi dniami ustawowo wolnymi od pracy i przypomnieniem, kiedy komu wypada złożyć imieninowe życzenia. Z kolei stosownie dobrany tuzin zdjęć przywoła dobre wspomnienia z kurortu. A nawet zachęci do powrotu przy najbliższej okazji – kiedy taka się nadarzy, goście bardzo szybko sprawdzą. Można spotkać również takie kalendarze, które pełnią jeszcze parę dodatkowych funkcji. Niezwykle praktycznym rozwiązaniem jest połączenie spisu dni z… podkładką pod mysz. Świetne rozwiązanie zarówno do pracy w biurze, jak też na domowe biurko.
Szacunkowy koszt: 10-55zł za sztukę
Zestaw kosmetyków
Niezła propozycja dla tych, którzy swoim gościom oferują zabiegi SPA, ale nie tylko. Aromatyczne żele pod prysznic, balsamy do ciała, szampony czy kremy pielęgnacyjne niezmiennie kojarzą się z błogim relaksem, niezwykłą dbałością o siebie, szczyptą luksusu. Dobrze dobrany zestaw ucieszy tak kobiety, jak i mężczyzn, którzy w dbaniu o wygląd coraz częściej poszukują prawdziwie profesjonalnych produktów i usług. Przygotowywanie odrębnych opakowań kosmetyków dla konkretnego obiektu z jego logo, to w branży hotelowej norma. Koszt zamówienia spersonalizowanej partii na święta nie będzie tym samym o wiele droższe, niż zwykły zakup.
Szacunkowy koszt: zestaw trzyczęściowy od ok. 25-40zł za zestaw
Czapki, szale, rękawiczki
Wprawdzie nikt i nic nie prześcignie kochanych babć w dzierganiu cieplutkich ubrań z wełnianej włóczki, to personalizowane na zamówienie zimowe ciuszki też mają swoje zalety. Przede wszystkim stylowy krój, maksymalną wygodę oraz praktycznie nieograniczony wybór wzorów i kolorów. Wprawdzie w ostatnich latach do miana “zimowych świąt” bliżej bywało Wielkanocy niż Bożemu Narodzeniu, to w grudniu czapki, nauszniki, szaliki, opaski i rękawiczki są niezwykle przydatne. Szczególnie w miejscowościach górskich, gdzie jazda na nartach czy snowboardzie należy do podstawowych aktywności. Trzeba uważać, by nie przesadzić z wielkością logo obiektu – łatwiej przyjąć mały znaczek gdzieś na boku, niż gigantyczną reklamę na czole. Do kupienia tutaj – Czapki z nadrukiem , szaliki z nadrukiem
A może samemu zacząć personalizować gadżety? Jeśli ktoś byłby zainteresowany własnym drukowaniem grafik, to też oczywiście jest to możliwe. Pewnie znajdą się wśród nas zwolennicy takiej formy. Mając cały sprzęt do sublimacji i termotransferu możemy na bieżąco, od ręki zrobić to, co obecnie jest nam potrzebne. Możemy dysponować gadżetami nie tylko od święta, ale zawsze mieć coś pod ręką, czy dla każdego klienta na pożegnanie, czy dla stałych gości. Czyste produkty do nadruków oraz cały potrzebny sprzęt znajdziecie tu – Grawerton
Szacunkowy koszt nabycia całego sprzętu: od 3000 zł
Co konkretnie wybrać? Zamówić, czy zrobić samemu? To już zależy od wielu różnych czynników: od położenia obiektu, przez jego, aż do wysokości budżetu na świąteczne “działania specjalne” – być może opłaci się przygotować paczkę z kilkoma rzeczami? Do tego największego upominku przydałoby się dołożyć ozdobną kartkę ze specjalną grafiką i odręcznie wypisanymi życzeniami, mile widziane byłoby również słodkie “małe co nieco”, np. piernik (z lukrowanym logo). Słodycze można spróbować zastąpić kunsztownie wyrzeźbionymi przez mistrzów carvingu owocami.
Trzeba też zastanowić się nad całą masą spraw: czy prezenty mają czekać w pokojach, czy lepiej wręczać je przy wymeldowaniu? Podarki powiązać z pakietem pobytowym na Boże Narodzenie, a może dać coś wszystkim, którzy przyjechali w grudniu? Wysłać drobny upominek stałym klientom, nawet jeśli nigdy nie byli gośćmi na święta?
Budowanie pozytywnego wizerunku obiektu trwa bezustannie, dbanie o klienta i wzajemne relacje tylko “od święta” kompletnie mija się z celem. Specyfika, wręcz magia spędzanego w gronie najbliższych Bożego Narodzenia czyni z nich absolutnie wyjątkowy czas w całym roku. Niespodziewane zaskoczenie gości czymś przyjemnym właśnie na te święta będzie miało świetny, skumulowany efekt.