Blog to hasło słyszane w dzisiejszych czasach dosyć często, choć wciąż, chyba najbardziej kojarzy się ono z blogerkami modowymi i lifestyle’owymi. A czy Ty, drogi hotelarzu wpadłeś na pomysł, że może ono dotyczyć również Ciebie?
Okazuje się, że jeśli prowadzisz obiekt noclegowy (pensjonat, hotel, schronisko, czy chociażby wynajmujesz pojedyncze pokoje), koniecznie powinieneś zostać blogerem. Bez obaw jednak, nie musisz mieć talentu literackiego, nie musisz też być informatykiem, czy dziennikarzem. Blog okazuje się być bardzo przydatnym narzędziem pozycjonującym Twoją stronę internetową, pozostawiając Twoją konkurencję, daleko w tyle. Aby Cię przekonać, zamieściliśmy poniżej kilka ważnych zalet regularnego pisania artykułów oraz garść przemawiających do wyobraźni statystyk. W przyszłości zdradzimy też kilka porad, odnośnie tematów Twoich blogowych postów.
- Blog jest narzędziem pozycjonowania strony.
I to naturalnego i najprostszego. Wyszukiwarki internetowe wyżej oceniają witryny o dynamicznej treści, niż te statyczne. Mówiąc prościej, jeśli regularnie dodajesz na swoją stronę nowe informacje, Google będzie patrzeć na nią “milszym okiem”, ponieważ promuje ono treści, które sami tworzymy. Wyszukiwarka taka ma na celu dostarczenie internaucie jak najtrafniejszych i najświeższych wyników na wyszukiwaną przez niego frazę. Jeśli masz więc bloga na stronie pensjonatu i aktualizujesz go dość regularnie, zostanie to zauważone przez Google, dzięki czemu oprócz znacznego wzrostu ruchu na stronie, zdobędziesz też kilku aktywnych użytkowników.
- Blog uzupełnia wiedzę internautów.
Na blogu możesz dzielić się z czytelnikami informacjami, których nie powinieneś zamieszczać na oficjalnej stronie, czyli na przykład:
- co wydarzyło się u Ciebie w minionym roku,
- jakie nowe dania dodałeś do swojego menu,
- które pokoje wyglądają inaczej po niewielkim remoncie,
- jakie wydarzenia będą miały miejsce w nowym, letnim sezonie itp.
Dzięki takim informacjom, goście poznają bliżej Twój pensjonat i ofertę, dowiedzą się też wielu nowych rzeczy, które pozwolą im rozwiać ewentualne wątpliwości dotyczące przyjazdu w twoje strony.
- Blog zacieśnia więzi.
Blog jest fantastycznym narzędziem do zacieśniania więzi z internautami odwiedzającymi stronę. Poprzez Twoje posty, ludzie poznają Cię bliżej, jako osobę prywatną i zapałają do Ciebie sympatią. Przystępny, codzienny język i nieoficjalne teksty sprawią, że goście na pewno bardziej od konkurencji, polubią Ciebie i Twój obiekt i będą Cię traktować jak dobrego znajomego, który zaprasza ich do siebie w odwiedziny. Możesz liczyć także na interakcję w postaci komentarzy Twoich gości, czyli dodatkowe źródło kontaktu. Komentarze takie są luźniejszą formą niż korespondencja mailowa i na tyle niezobowiązujące, że z pewnością nikogo nie odstraszy możliwość ich dodawania.
- Blog buduje zaufanie.
Prowadząc bloga firmowego, wzbudzasz zaufanie do siebie, do tego co mówisz i czym się dzielisz. Stawiasz się w roli eksperta, dobrze znającego się na swojej branży. Prowadząc hotel/pensjonat, jesteś doświadczonym hotelarzem, goście mogą więc liczyć od Ciebie na rzetelne informacje i przydatne porady. Budujesz w ten sposób również swój autorytet, który odegra kluczową rolę przy ostatecznym wyborze obiektu noclegowego przez Twojego przyszłego gościa.
- Blog daje przewagę nad konkurencją.
Chyba już wcześniej Cię o tym przekonaliśmy, jednak dodajmy jeszcze, że wciąż wiele pensjonatów na rynku nie prowadzi blogów i nie wie o tym, że powinno. Wystarczy więc, że zrobisz ten pierwszy krok i zaczniesz regularnie pisać artykuły, a z pewnością zauważysz efekty i zwiększone zainteresowanie internautów.
- Statystyki.
Aby przekonać Cię jeszcze bardziej, zebraliśmy też garść statystyk, które zdecydowanie przemawiają za prowadzeniem firmowego bloga:
- Według badania przeprowadzonego przez znaną firmę marketingową HubSpot w 2013 roku, firmy które publikowały na swoim blogu min. 15 postów miesięcznie, zauważały pięciokrotnie wyższy ruch, niż firmy, które bloga nie prowadziły.
- W dodatku, zbadano, iż wystarczy publikować zaledwie dwa wpisy w miesiącu, aby zwiększyć zainteresowanie ofertą aż o 67%.
- Również w 2013 roku, portal Social Media Today opublikował raport z którego wynika, że 81% internautów w USA ufa treściom znajdującym się na firmowych blogach, a aż 61% dokonało decyzji o zakupie usługi, lub produktu, właśnie na podstawie jednego z artykułów. USA jest co prawda daleko od nas, ale warto śledzić zachowania w sieci współczesnego społeczeństwa.
Pamiętaj, że zawsze znajdzie się ktoś, komu nie będzie się chciało, będzie się bał, lub po prostu nie będzie miał na to czasu. Może warto więc się przełamać, założyć bloga, spróbować i porównać efekty przed i po?